Soep van courgette en mosterd

Ik kan enorm genieten van een heerlijke kop soep. Soep vergezelt zowat al mijn broodmaaltijden. Ook als de honger toeslaat voor etenstijd is een kopje soep een lekkere en gezonde oplossing. Om de soep zo licht mogelijk te houden, gebruik ik enkel groenten, kruiden en een bouillonblokje. Dus er komt zelden vetstof, aardappelen of vlees aan te pas.

Ik had nog courgettes liggen en omdat het weer omgeslagen is, heb ik er courgettesoep van gemaakt.

Dit heb ik klaar gelegd

drie courgettes
drie ajuinen
drie teentjes knoflook
een blokje kippenbouillon
mosterd
tijm
kerriepoeder 
paprikapoeder
zout

= 0 punten 

Zo heb ik het gedaan

Ik heb de courgettes gewassen en in grove stukken gesneden. Ook de uien en de knoflookteentjes heb ik gepeld en in stukken gesneden. Alles in de snelkookpan. Een eetlepel paprikapoeder, kerriepoeder en mosterd toegevoegd. Alle ingrediënten onder water gezet. Het deksel op de snelkookpan en van zodra deze begon te sissen nog tien minuten op een zacht vuurtje laten verder koken. Doorgestoken met de mixer. Klaar.

En wat vonden we ervan?

Héél lekker!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Mug cake met ei, havermout en banaan

Duif met rode wijn in de snelkookpan

Gevulde patisson