Top 3 van lekkere, slanke en gezonde sauzen

Saus kan ook gezond zijn. Ja écht!
Het is namelijk een middel om een extra portie groenten op je bord te krijgen.

slanke saus #weightwatchers



1) Provençaalse saus

provençaalse saus Weight Watchers

Deze saus is mijn absolute favoriet. Hoe meer je ervan opschept, hoe meer groenten je op je bord hebt.
Het recept vind je in een HIER.

2) Champignonsaus

recept champignonsaus #weightwatchers

Het recept voor deze saus  vond ik op de de website van Weight Watchers België. 

Ingrediënten per persoon

Ik vermeld de ingrediënten per persoon. Zo kan je makkelijk uitrekenen wat je nodig hebt voor jouw aantal eters.

ingrediënten champignonsaus weight watchers
Ingrediënten champignonsaus

Werkwijze

Verhit de Becel Light in een pan en laat de ui daarin even fruiten. 
Snij ondertussen de champignons in schijfjes en spoel ze af.  
Voeg de champignons toe. Het beetje vocht aan de schijfjes zorgt ervoor dat je geen extra Becel Light nodig hebt. 
Laat stoven tot de champignons zachter worden.
Verkruimel er een half bouillonblokje over.
Blus de pan met 2 of 3 eetlepels water waarin je een bouillonblokje oploste.
Laat even inkoken.
Voeg de room toe, breng op smaak met peper en roer er peterselie door.

3) Frisse, telvrije dipsaus

dipsaus weight watchers

Zin in een fris sausje op je bord? Deze dipsaus is superlekker en er komt geen vetstof aan te pas.
Het recept vind je HIER.

Wat is jouw favoriete saus? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten