Weight Watchers telvrij: uitleg + een handige lijst (programma 2013-2017)

Zo was het vroeger

Twee manieren om af te vallen of om op gewicht te blijven


Weight Watchers bood twee manieren aan om af te slanken. De eerste manier is door punten (ProPoints) te tellen. Deze manier is bij de meeste mensen bekend.

Sinds 2013 gaf Weight Watchers mensen die het programma volgden de mogelijkheid om te kiezen voor de optie "telvrij". Als je daarvoor kiest, kan je alle producten met het groene logo eten tot je je verzadigd voelt. Je hoeft dus geen Propoints te tellen. Vandaar de naam "Telvrij".

Makkelijk maar beperkt


Zelf vind ik telvrij de makkelijkste manier omdat ik dan niet de hele tijd met die punten hoef bezig te zijn. Wat ik eet buiten de lijst gaat van mijn weektotaal af.

Het voordeel van deze methode is dat je je bewuster wordt van wat gezond eten is. Het nadeel is dat je beperkter bent in je keuze.

Je kan kiezen voor een dag telvrij, maar je kan ook een week of de hele tijd deze methode volgen. Het komt er op aan om goed naar je lichaam te luisteren zodat je echt gewoon eet tot je genoeg hebt.

De lijst met telvrije producten



Vers fruit en groenten: 0 Propoints en Telvrij #WW

Dranken, kruiden en smaakmakers van 0 Propoints #WW

Weight Watchers: lijst met telvrije voedingsmiddelen

De lijst met brood werd daarna uitgebreid met

Roggebrood: Donker, Fries, Volkoren
Pumpernickel 
Weight Watchers brood Vezel+
Bioform rijk aan vezels en omega 3 (Aldi)
Kronenbrot BAUERN Schwarzbrot (Carrefour)
Kronenbrot Rheinisches Volkornbrot
Bioform Multicereal met spelt en omega3/6 
Roggerondje zonnepit van Eko Land (te verkrijgen in de natuurwinkel)
Boeren volkoren vezels 
Choco Rice zonder toegevoegde suikers met extra vezels (Sanaform Aldi)
Crunchy abrikozen en amandelen (Delhaize) 
Crunchy chocolade en noten (Delhaize)
All -Bran Plus van Kellogg’s

Telvrij in Engeland en Amerika = Simply Filling

In het Engels wordt "telvrij" vertaald in "Simply Filling". Wat meteen opvalt is dat de lijst me groene producten anders (en langer) is in andere landen.

Sinds december 2017 veranderde het programma in Weight Watchers Flex.

Als je je aanmeldt via deze link dan krijgen zowel jij als ik een gratis maand.

Reacties

  1. Ik ben blij dat ik hier nog informatie vind over de telvrije dag, want op de nieuwe site van de Weight Watchers zelf kan ik het niet meer vinden. Ik ben vorig jaar begonnen met WW en at vooral telvrij. Nadat ik door omstandigheden 2 maanden niet was geweest, bleek het programma, de app en de website veranderd te zijn. Telvrij eten wordt niet meer gepromoot, en informatie is weg van de site. Jammer, want ik ben al 8 kilo afgevallen in 5 maanden tijd, door telvrij te eten. Dus ik ga gewoon door en gebruik deze informatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook jammer dat het programma veranderd is. Wel super dat je zoveel afgevallen bent!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Duif met rode wijn in de snelkookpan

Gevulde patisson

Mug cake met ei, havermout en banaan