Mug cake met ei, havermout en banaan

Mug cakes zijn dé manier om voor jezelf snel een lekker ontbijt of tussendoortje op de tafel te toveren. Alle ingrediënten worden in een tas (mug) gedaan en in de microgolfoven klaargemaakt.
Ik maakte de mijne van telvrije producten omdat ik de telvrije methode van Weight Watchers gebruik om af te vallen.

Mug cake met havermout en banaan

Mug cake met ei, havermout en banaan

Dit heb je nodig


1 ei (0 punten)
1 rijpe banaan (0 punten)
30 gram havermout (3 punten)

Zo deed ik het


Ik prakte de banaan tot moes in diep bord. Dan voegde ik de havermout en het ei toe en mengde dat goed door.
(Zelfde methode zoals je een fruitpapje zou maken voor een baby.)

Ik deed het mengsel in een kop en zette dat  2 en een halve minuten op 750 watt in de microgolfoven.

Handig om weten

  • Je kan het mengsel ook in een blender of met een staafmixer fijnmalen. Op die manier proef je geen havermout meer. 
  • Wie toch telt, kan werken met twee eiwitten en het eigeel weglaten. Dat scheelt je 2 punten.
  • Een lepeltje honing maakt het helemaal af. Een kleine zonde maar o zo lekker.
  • Lauwwarm smaakt deze mugcake het best.
  • Het is lekker maar het ziet er niet uit... Een mooie tas doet wonderen. 


Makkelijk, snel klaar, telvrij en lekker. Wat wil een mens nog meer....
Wat is jouw favoriete recept voor mug cake?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Duif met rode wijn in de snelkookpan

Gevulde patisson