Gevulde patisson

gevulde patisson

Een vriend van mama postte op Facebook een foto van de oogst van deze groente. Ik was nieuwsgierig naar de smaak en daarom kreeg ik er een paar!

Voor wie het niet kent: het is een soort mini-pompoentje. Het smaakt ergens tussen pompoen en courgette.

patisson

Omdat ze zo mooi van vorm en kleur zijn, zocht ik een recept waarin ik ze in hun geheel kon bereiden. En zo kwam ik bij gevulde patisson terecht. 

Benodigdheden per persoon

  • 1 patisson
  • 150 gram kipblokjes
  • ajuin, pepertje, knoflook
  • groenten naar keuze bv. paprika of witloof of champignons
  • Becel voor in de keuken light (2 koffielepels per persoon = 2 punten)
  • kruiden: paprikapoeder, kerrie en tijm

= 2 punten per persoon

Optioneel:

Om het gerecht sappiger te maken voegde ik mozzarella toe. Maar als je punten wil sparen, kan je ook een blikje tomatenblokjes toevoegen. Mijn man en dochter aten er ook wat rijst bij.
  • Mozzarella (een half bolletje per persoon = 3 punten)
  • Witte of bruine rijst (= +/- 3 punten per persoon)

Bereidingswijze


Laat 10 minuten koken in licht gezouten water.
Snij het hoedje los en verwijder met een lepel de zaadjes.
 Haal wat van het vruchtvlees los en snij in blokjes.
Snij de andere groentjes in blokjes.
Ik gebruik hiervoor de Nicer Dicer. Superhandig!
Bak de kipblokjes en de groentjes kort in de pan. Wees gul met de kruiden.Voeg op het einde de blokjes patisson toe.
 Laat de gevulde patisson 20 minuten verder garen in de oven op 180 graden.











Smakelijk!





Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Duif met rode wijn in de snelkookpan

Mug cake met ei, havermout en banaan