Patatjes in de Airfryer: goudgeel en vetarm

Zoals ik eerder al schreef is de Philips Airfryer één van mijn favoriete keukenapparaten. Wat ik er vaak in klaar maak zijn van die aardappeltjes in een zakje die in het koelvak van elk warenhuis te vinden zijn.


Deze ingrediënten heb ik klaar gelegd voor 2 personen



+/- 150 gram van die aardappeltjes per persoon (3 punten)
1 koffielepel olijfolie per persoon (1 punt)
peper & zout
Provençaalse kruiden

= 4 punten per persoon

Zo deed ik het


In een kom heb ik de aardappeltjes gemengd met de kruiden en met de olijfolie. Ik reken altijd 1 koffielepel per eter, dat telt makkelijker :-).
Dan schepte ik de patatjes in het mandje van de Airfryer. Ik liet het geheel 8 minuten bakken op 200 graden. Op deel drie van de foto zie je het voorlopige resultaat. Daarna eens goed schudden met het mandje en de aardappeltjes nog eens 7 minuten laten bakken. 
Dus in het totaal moeten de aardappeltjes 15 minuten in de Airfryer op 200 graden.

En wat vonden we ervan?

Dit is voor ons de lekkerste manier om dit soort aardappeltjes klaar te maken. Ze worden tot het laatste kleine stukje opgegeten. Een voordeel is ook dat je de smaak kan veranderen door met de kruiden te variëren. Om een voorbeeld te geven: met paprikapoeder en oregano is het ook heel lekker.

Het is voor mij ook de meest praktische bereidingswijze. Om ze in de pan klaar te maken, gebruik je veel meer vet en het smaakt zo lekker niet. Klaarmaken in de over duurt langer en dan zijn ze moeilijker aan alle kanten goudgeel gebakken.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Mug cake met ei, havermout en banaan

Duif met rode wijn in de snelkookpan

Gevulde patisson