Een superlekkere boontjessalade met hesp (makkelijk en snel klaar!)

Superlekkere boontjessalade met hesp, makkelijk en snel klaar

Ik kreeg van mijn papa een hele hoop verse prinsessenboontjes uit zijn moestuin en die heb ik eerst samen met mijn man op ons balkonnetje in de zon schoongemaakt.

Prinsessenboontjes schoonmaken

Het grootste deel hebben we ingevroren maar met de eerste portie maakte ik één van onze lievelingsgerechten klaar. 
Het is een warme maaltijdsalade en het meest tijdrovende is de boontjes schoonmaken en blancheren. Daarna is er (bijna) geen werk aan.

Dit heb ik klaar gelegd voor 4 personen

Ingrediënten voor de boontjessalade


  • een grote portie boontjes, licht gekookt
  • aardappelen (uit een zakje in het koelvak van de supermarkt) - ongeveer 100 gram per persoon - 2 punten
  • gekookte hesp (ik vroeg aan de slager om sneden van een halve centimeter af te snijden) - 80 gram per persoon - 2 punten
  • eieren - 1 per persoon 
  • ajuin
  • Solo Light Bakken&braden - 2 koffielepels per persoon - 2 punten
  • witte wijnazijn
  • peper & zout 

= 6 punten per persoon

Zo heb ik het gedaan

Als voorbereiding

de ham in blokjes snijden en de eieren koken

  • de ui snipperen
  • het vet van de ham verwijderen en het hondje gelukkig maken :)
  • de ham in blokjes snijden
  • de eieren hard koken (zo'n rode timer om bij de eieren in het water te leggen, kan je bekijken in mijn bol.com-hoekje hier)
  • de eieren pellen




Aan de slag

Bereidingswijze superlekkere boontjessalade

  • de ui fruiten in de light bakboter
  • de aardappeltjes kort meebakken en kruiden met peper & zout
  • de boontjes toevoegen 
  • nog even laten meebakken en af en toe eens roeren
  • het gerecht blussen met een geut witte wijnazijn (dit maakt het echt superlekker!)
  • de hesp toevoegen 
  • omroeren








Afwerking

Nu schep je het gerecht op het bord. Leg er een doormidden gesneden ei bij. Wat sla en tomaatjes aan de kant en klaar.

superlekkere boontjessalade met hesp, makkelijk en snel klaar


 Enjoy!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Duif met rode wijn in de snelkookpan

Gevulde patisson

Mug cake met ei, havermout en banaan