Slanke Soep!

Recepten voor telvrije en slanke soep #weightwatchers
Soep is een van mijn favoriete gerechten. Het is eenvoudig om te maken, gezond en vullend. Het leuke aan soep is dat je het op gelijk welk moment van de dag kan eten: bij de eerste honger om 11 uur, tijdens de lunch, als vieruurtje of voor het avondeten.






De basis voor slanke groentensoep is eenvoudig:
  • een lekkere combinatie van groenten
  • vetarme bouillonblokjes
  • water
  • kruiden
Het stoven van de groenten in wat vet laat ik achterwege. Ik doe gewoon alles in een grote pot en zet het vuur aan.

Ik doe een deel van de soep in porties in de diepvries en neem elke dag een soepje mee naar het werk. Diepgevroren houdt het mijn boterhammen fris en kan het tijdens het transport niet morsen.


Mijn favoriete soeprecepten

Slasoep

sla
bleekselder
1 blokje groentenbouillon
peper&zout

Komkommersoep

1 komkommer
1 ui
1 blokje kippenbouillon
bieslook
peper&zout

Courgettesoep

1 courgette
1 uien
1 bouillonblokje
peterselie
peper&zout

Paprikasoep

3 paprika's
1 ui
1 teentje knoflook
1 blokje kippenbouillon
peper&zout

Tomatensoep

3 wortels
1 wit van prei
1 blikje tomatenblokjes
1 rundbouillonblokje
tijm
peper&zout


Allemaal 0 punten!

Wat is jouw favoriete soep?



Populaire posts van deze blog

Duif met rode wijn in de snelkookpan

Gevulde patisson

Mug cake met ei, havermout en banaan