Tray Bake met diepvriesvis: alles in één schotel

Tray Bake is een hip woord en betekent dat je het gerecht klaarmaakt op de bak- of braadschaal die je standaard in elke over vindt.

Ik hou van ovenschotels. Omdat de smaken tijd hebben om te mengen. Maar ook omdat je als kok tijd hebt van zodra de schotel in de oven staat. Vandaag is het prachtig weer en ik heb van de wachttijd genoten in de zon op het terras. Een ander groot voordeel is dat je niet veel heen-en-weer moet lopen als je buiten wil eten omdat alle lekkers in dezelfde schotel ligt.



Dit heb ik klaar gelegd (voor 4 personen)

voorgekookte krieltjes (1 zakje van 500 gram) - 125 gram per persoon - 3 Punten (ruim gerekend)
diepvries vis (om het even welke: zalm, kabeljauw, victoriabaars, ...) 
peper, tijm, 
een blokje visbouillon 
olijfolie (1 koffielepel per persoon) - 1 ProPoint
Je kan eindeloos variëren met de groenten maar ik heb voor deze gekozen: rode paprika, wortel, broccoli en courgette

Zo heb ik het gedaan

Ik heb mijn grootste ovenschotel bedekt met Teflon anti aanbakpapier. Dat papier heeft het voordeel dat je weinig vetstof moet gebruiken en dat het afwasbaar en dus herbruikbaar is.
Ik heb krieltjes samen met de stukjes paprika en courgette in de ovenschaal gelegd. De wortel en de broccoli heb ik even gekookt (geblancheerd). Daarna heb ik alle groenten verdeeld in de schaal en bestrooid met peper, tijm en het verkruimelde blokje visbouillon. Daar bovenop heb ik de stukken diepgevroren vis gelegd. Het water van de smeltende vis is voldoende om de smaken van het gerecht te mengen. Ik heb het geheel besprenkeld met de olijfoliespray en op de vis heb ik nog wat peper gemalen. Ik heb alles 30' in een oven van 200° gezet.

En wat vonden we ervan?

We vonden het zeer lekker. Het smaakte zomers. Volgend keer zal ik wel een dikkere vissoort gebruiken.
De gemiddelde score voor dit gerecht was een 8. Ik maak het zeker nog eens opnieuw want het is makkelijk én snel.

Electrolux herbruikbaar bakpapier - E4OSBS02 - universeel

Een andere versie...

  • zonder aardappelen (en dus maar 1 punt)
  • met kabeljauw






Reacties

Populaire posts van deze blog

Mug cake met ei, havermout en banaan

Duif met rode wijn in de snelkookpan

Gevulde patisson